X
تبلیغات
خون آشام - شکار خون آشام
تاريخ : 91/08/26 | 14:14 | نویسنده : شنطیایی زاده

جعبه ابزارهای خون آشام کشی

مدتی است جعبه ابزارهای شکار خون آشام در جراحی ها به قیمت های بسیار گزاف به فروش می رسند . اما آیا این صندوقچه های اسرار آمیز که در آنها , صلیب , تپانچه و آب مقدس قرار داده شده , عتیقه هایی واقعی هستند یا ابزارهای جعلی یا اسباب بازی هایی هنری ؟ بیایید مانند جاناتان فرگوسن میخ های چوبی مان را تیز , تپانچه هامان را با گلوله های نقره ای پر وتحقیق در این زمینه را شروع کنیم .

چگونه یک خون آشام را شکار کنیم ؟

جعبه های اسرار آمیز

در جعبه ابزارهای خون آشام کشی , انواع اسلحه و ابزارهای از پا درآوردن نیم زندگان را خواهیم یافت . بعضی از چیزهایی که در آنها یافت می شود , به طور مشخص ساخته قرن بیست و یکم هستند ; اما کیت هایی هم وجود دارند که در آنها قطعات بسیار قدیمی و واقعا عتیقه یافت می شوند . تعیین عمر واقعی این عتیقه ها یا ارزیابی آنها به طور دقیق امکان پذیر نیست , با این حال قیمت اولیه آنها درجراحی ها , از چند هزار دلار شروع می شود . در آکتبر 2011/مهر 1390 , یکی ازاین کیت های ابزار خون آشام کشی در یک حراجی بزرگ بین المللی به قیمت 25 هزار دلار فروش رفت . البته رکورد بالاترین قیمت برای این صندوقچه ها , 26 هزار و 400 دلار است که درسال 1383/2004 به فروش رفت .یادداشت کوچکی به این شرح درون آن قرار داشت :”کیت خون آشام کشی مربوط به حدود سال 1900 . چوب آن از گردو , قفل آن برنجین وپارچه اش از مخمل سرخ است . درون آن یک میخ چوبی , یک تپانچه دو لول , 9 گلوله , یک صلیب چوبی عاج کاری شده , سرم و ظرف های قلعی در بسته محتوای پودر گل سیر قرار دارد .”

روایت های مختلفی درباره صحت ادعاهای  منسوب به این آثار و تاریخی بودن آنها وجود دارد . یکی از آنها عنوان می کند که آنها متعلق به نیمه دوم قرن نوزدهم و حقیقتا به منظور کشتن خون آشام ها ساخته شده اند . این ادعا که چندان مورد استناد نیست , توسط عتیقه فروشان و رسانه ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است . در واقع نظر رسمی ریپلی است که بزرگترین کلکسیونر این کیت هاست و در حال حاضر 40 عدد از آنها را در اختیار دارد . بیشتر این کیت ها اکنون در آدیتوریوم های آنها در سراسر دنیا در معرض نمایش عموم قرار داده شده اند .

در ظاهر , این ادعا به اندازه کافی قابل توجه به نظر می رسد . در غرب اوایل قرن نوزدهم , مرز بین تخیل , فولکلور و واقعیت در حال محو شدن بود . به همین دلیل در این دوره شاهد ظهور طریقت های عصر جدید بودیم . در حقیقت یکی از این کیت ها یکی از سمبل های علوم خفیه را روی در خود دارد . از این مشخص تر , ترس از خون آشام ها در اروپای شرقی قرن های نوزدهم و بیستم به صورت کاملا شاخص حکم فرما بود . بسیاری از اجساد قربانی این طرز فکر بوده و بسیاری از مشکلات را به آنها نسبت می دادند . همان طور که در ماجرای قتل سال 2004 دیدیم , ثابت شد این اعتقادات تا به امروز در ذهن بسیاری باقی مانده اند . با این حال , ابزارهای کشاورزی که در آن ماجرا مورد استفاده قرار گرفتند , نیز نشان می دهد که روش های کشتن یک خون آشام هنوز همان روش های قدیمی مثل بیل خادم کلیسا یا میخ چوبی است . سلاح های مخصوص این کار مانند شمشیر نیز دقیقا به اندازه بقیه ابزارها با دقت و مهارت ساخته شده اند .

البته از نظر تاریخی هیچ مدرکی از ساخته شدن چنین ابزارهای تخصصی و گران قیمتی و به منظور کشتن خون آشام ها برای مسافران در شرق اروپا به دست نیامده است . همین طور در دنیای واقعی , هیچ شخصی مشابه با پروفسورون هلسینگ رمان “دراکولا” نوشته برام استوکر نمی شناسیم . این شخصیت , ادامه یک انسان حقیقی در دوران گوتیک است که مانند شخصیت رمان  “راهبه ” متهیولویس , چاپ 1796 , یک شبح گیر بوده است . این شخصیت حتی یک جعبه ابزار شبه گیری نیز همراه خود داشت که یک صندوقچه بوده است . این شبه همان چمدانی است که در رمان وفیلم “جن گیر “از آن صحبت به میان آمده است درون آن نیز یک کتاب مقدس و یک صلیب وجود داشته که دقیقا در جعبه ابزارهای خون آشام کشی می بینیم .

با تمام این اوصاف , شخصیت تخیلی برام استوکر که یک شکارچی خون آشام است , یک کیف شبیه کیف کریکت به همراه خود دارد که ابزارهای سنگین کار خود را در آن نگه می دارد . در دهه 1960 که سلاح های قابل حمل سبک رونق پیدا کردند , در فیلم های مختلف مانند “عروس های دراکولا “(1960) و “خون آشام های نترس” پولانسکی (1967) شاهد استفاده از اسلحه علیه نیم زندگان هستیم ; ولی کیت های شبیه به آن چه در این مقاله بررسی می کنیم تا سال 1364/1985 در فیلم “شب وحشت” را به پرده نقرهای نبردند .

پس هم صندوقچه ها و هم شکارچی های خون آشام ها ریشه در داستان های گمانه زن و تخیلی داشته و ارتباطی با فولکلور و تاریخ ندارد . در هر صورت بد نیست نگاه یادداشت موجود در جعبه ابزار را نیز از لحاظ تاریخی بررسی کنیم .

احتمال دیگر این است که ما با ابزارهایی روبه رو هستیم که قدمت چندانی نداشته و اخیرا تحت تاثیر رمان دراکولا و با هدف فروش مشتریان در اروپای شرقی ساخته شده اند . فرض را بر این می گذاریم که همان طور که در حراجی ها گفته شده بود , این کیت متعلق به سال 1900 باشد . این مساله , اندازه کوچک آن را توضیح می دهد . از طرف دیگر در تاریخ , هیچ مدرک یا ارجاعی به این جعبه نشده است , چه برسد به فروش یا تبلیغ وجود آن . در آن سو نیز می توان انتظار داشت که یک کیت خون آشام کشی حقیقی در جایی غیر از بازار سیاه قابل فروش نباشد . بنابراین می توان حدس زد که این احتمال نیز وجود دارد که این جعبه ها در اوایل قرن بیستم به عنوان سوغاتی گران قیمتی برای توریست های ثروتمند ساخته شده باشند . فعلا در این باره ذهن خود را باز نگه می داریم . در پایان , احتمالات دیگری را نیز می توانیم در نظر بگیریم . اولین کیت از این نوع , در سال 1994 در یک حراجی به عنوان “فقط یک کپی رمانتیک ” فروخته شد . نماینده حراجی در آن زمان گفته بود که در اصل هرگز چنین جعبه ای وجود نداشته وآنچه در حراجی فروخته شد , فقط با هدف پول درآوردن ساخته شده بود . بعد از اینکه اولین جعبه به قیمت 1200 دلار یعنی سه برابر پیش بینی ها , فروخته شد و رمان دراکولا نیز ناگهان محبوبیت بیشتری پیدا کرد , سر و کله جعبه های دیگر از جمله جعبه قرن بیستمی نیز در حراجی ها پیدا شد . چه این جعبه ها کپی هایی از جعبه های واقعی باشند و چه محصول خلاقیت سازندگانشان , حقیقت این است که خریداران آنها را به عنوان آثار هنری دوران ویکتوریایی یا ادواردی خریداری می کنند . مشخص است که تعدادی از این جعبه ها نیز آن چنان ماهرانه ساخته نشده و حاوی قطعاتی هستند که مشخصا مدرن به حساب می آیند . برای مثال دیده می شود که در آنها , بطری هایی با درهای پیچی وجود دارد یا قالب جعبه ها , بسیار شبیه جعبه ابزارهای معمولی امروزی است یا اینکه قطعات داخل کیت ها عمدا دستکاری شده اند تا قدیمی به نظر برسند . یک نمونه دیگر , خنجری است که مشخصا از روی خنجر ساخته شده و قابل خریداری در وب سایت “Battle orders ” کپی و در جعبه از چوب کاج قرار داده شده است . با این که قطعات درون جعبه ها در آن زمان فقط از طریق عکس ها مورد آزمایش وبررسی قرار گرفته بودند , حدود چهار سال پس از حراجی مذکور , این نتیجه گیری توسط جاناتان فرگوسن مورد تایید قرار گرفت . جعبه توسط یک کلکسیونر بسیار جدی خریداری شده بود .

 در جعبه های گران قیمت تر , این اشتباهات با این که کمتر دیده می شوند ولی به هر حال وجود دارند . در یک کیت که گفته می شود از جنگ جهانی جان سالم به در برده , تپانچه ای مشاهده می شود که مشخص است مدت زیادی از ساخته شدنش نمی گذرد . همین طور به نظر نمی رسد که جعبه آن حدود یک قرن عمر داشته باشد . با این که خراش ها و ساییدگی هایی دیده می شود , با این که جعل کردن چنین آثاری کار سختی نیست , بیشتر کیت ها را نمی توان به این راحتی زیر سئوال برد زیرا دقیق ترین بررسی ها نیز نشان می دهند که قطعات و مواد درون آنها , عتیقه های واقعی هستند و دستکاری نشده اند . با این حال , این موضوع دلیل بر این نیست که این جعبه ها جعلی نباشند ; چرا که به راحتی می توان جعبه ای ساخت و عتیقه های واقعی را درون آن گذاشت . همان طور که خون آشام شناس و شکاک مشهور , جونیکل اخیرا اظهار نظر کرده , این جعبه ها را می توان با چوب های قدیمی و پرده ها یا رومیزی های عتیقه درست کرد . شاید دلیل این که بیشتر جعبه ها کوچک هستند نیز این باشد که جعبه های عتیقه واقعی زیادی در اندازه بزرگ وجود ندارد و یافتن چنین جعبه هایی کار بسیار مشکلی است . البته این نظریه نیز بدون تخریب جعبه برای معاینه برش های چوب ها و چسب مورد استفاده قابل اثبات نیست .

دیدگاه های دیگر

حتی اگر ثابت شود که تمام جعبه های در دسرس , تقلبی یا جعلی هستند , با این حال , هیچ گاه نمی توان مطمئن بود که آنها از روی یک نمونه واقعی ساخته نشده باشند . بنابراین باید رویه دیگر در پیش گرفت . با بررسی جنبه های تاریخی , فولکور و افسانه ای تک تک قطعاتی که در این جعبه ها قرار داده شده اند , باید بتوان به نقطه ای رسید که آگاهی و اطلاعات کافی در اختیار داشته باشیم و از این طریق , بتوانیم به حقیقت و راز این ماجرا پی ببریم .

برچسب بلومبرگ

با اینکه هیچ دو جعبه ای شبیه هم وجود ندارد ولی بیشتر آنها , برچسبی روی خود دارند که نشان دهنده سازنده آن تپانچه یا فروشنده آن است . این برچسب ها نیز به طرز عجیبی و با وجود اینکه گفته می شود در کشورهای مختلف ساخته شده اند , همیشه به زبان انگلیسی نوشته شده اند . درباره جعبه مورد نظرما , این برچسب , فهرست قطعات داخل جعبه را مشخص کرده و آن را به شخصی با نام پروفسور ارنست بلومبرگ منسوب کرده است . تحقیق در اینترنت نشان داده که ارتباط آن چنان محکمی بین اشخاصی که در برچسب ها از آنها نام برده شده و کیت ها وجود ندارد .

میخ های چوبی

میخ های چوبی , یکی از اصلی ترین ابزارهای مربوط به کشتن خون آشام ها به شمار رفته و تقریبا در تمام این کیت ها نیز مشاهده می شود . با اینکه ظاهر آنها شبیه به چوبی است که در فیلم “بافی خون آشام کش” دیده می شود , در فولکلور می بینیم که اندازه آن چندانی اهمیت ندارد . حتی گفته می شود که خارهای کوچک نیز در این مورد سلاح های موثری محسوب می شوند . به همین ترتیب در هیچ یک از این کیت ها چاقو یا خنجری دیده نمی شود که در داستان از آنها برای قطع کردن سر کنت یا خون آشام های سیبری استفاده می شد . همین طور در هیچ یک از کیت ها ابزاری برای ایجاد آتش که یکی از راه های بسیار موثر در کشتن خون آشام هاست وجود ندارد .

چگونه یک خون آشام را شکار کنیم ؟

چگونه یک خون آشام را شکار کنیم ؟

صلیب عاج کاری شده

صلیب عاج کاری شده , یکی دیگر از ابزارهایی است که طبق افسانه ها به وسیله شکارچیان نیم زندگان به کار برده می شد و در برخوردها و مبارزات نزدیک بسیار مورد استفاده قرار می گرفت . زمانی که موجود پلید از پا در می آمد , درون قبر قرار داده می شد . در تاریخ نیز یک کشیش کروات در سال 1672 از آن برای آرام کردن یک جسد “از گور برخاسته” استفاده کرده بود . هم روی تپانچه های معمولی و هم تپانچه های صلیبی , حروف IHS نقش بسته و نشان دهنده حروف اول نام مسیح در یونانی است . در بعضی موارد نیز , گردن بندهایی با تصویر قدیسین بال دار (احتمالا سنت مایکل) برای این کار مورد استفاده قرار می گرفت زیرا گفته می شود این قدیس توانایی دور کردن اشباح شرور را داشته . به این توجه داشته باشید که هیچ یک از کیت های منسوب به پروفسور بلومبرگ در خود صلیب عاج کاری شده نداشتند . این مساله کاتولیک بودن یا نبودن سازنده آن را نشان می دهد . به عبارتی می توان گفت که وجود عاج کاری , به نوعی امضای بلومبرگ محسوب می شود . یک قطعه دیگر که در بیشتر جعبه ها به چشم می خورد , تسبیح کاتولیک ها یا روزاری است .

سیر و آب مقدس

با اینکه در برچسب , عبارت “پودر گل های سیر” و “سرم جدید بلومبرگ”  نوشته شده , بسیاری جعبه ها پا را فراتر گذاشته وجایی را به آب مقدس , خاک مقدس , اکسیر جوهر گوگرد و پودر گوگرد نیز اختصاص داده اند . تاثیر سیر روی خون آشام ها ریشه در فولکلور داشته و آب مقدس نیز به همین ترتیب نشات گرفته از داستان های محلی است . شاید این ایده تصادفی باشد که استفاده از یک سری مایعات به خصوص , با خوردن خاک گور شباهت داشته باشد , ولی در کل , این نظریه نیز ریشه در داستان های تخیلی دارد . خاک مقدس , از ابداعات شخص استوکر است .

آینه ها

آینه به عنوان سلاحی دفاعی نیز ریشه در داستان دراکولا و داستان های دیگری دارد که ایده شان را از آن گرفته اند . این نیز نکته جالبی است که در جعبه ها , نشانی از آن یافت نمی شود .

یک تپانچه کارا

قرار دادن یک اسلحه گرم یا آن طور که جعبه بلومبرگ از آن یاد می کند , “یک تپانچه موثر” ممکن است نامتناجس به نظر برسد ; اما در واقع , ریشه در سنت های قدیمی فولکلور دارد که به سال 1936 باز می گردند . ولی باید دانست که تا سال 1353/1974 هیچ اشاره ای به این مساله در دنیای انگلیسی زبان نشده بود . رمان “وارنی خون آشام” در سال 1845 منتشر شد و به طور گسترده ای به محبوبیت دست یافت ; اما شخصیت خون آشام آن که در آن زمان به او چشم یک خون آشام نگاه نمی شد , توسط یک تپانچه از پا در آمد .

با اینکه رمان غیر تخیلی امیلی جرارد با نام “سرزمین آن سوی جنگل” و “دراکولا” به ترتیب در سال های 1267/1888 و 1276/1897 به چاپ رسیدند , تنها رمان دراکولا به به شهرت دست یافت ; آن هم از سال 1922 به بعد از که فیلم “توسفراتو” ساخته شد و آن کتاب را به عنوان منبع به دنیا معرفی کرد .

در تعدادی از کیت ها این تپانچه به صورت تپانچه صلیبی مشاهده می شود . اولین اشاره به چنین اسلحه ای نیز در فیلم “سیرک خون آشام ها” ساخته همر (1351/1972) و پس از آن در داستان کمیک “گور خون آشام” نوشته مارول دیده می شود .

بیشتر کیت ها , حاوی تپانچه چاشنی ضربه ای بلژیکی هستند . این اسلحه ها , در زمان خود , بالاترین تکنولوژی را دارا بودند .

با توجه به ارجاعی که برچسب ها به سازنده این اسلحه ها می کنند , حقیقتا شخصی به نام نیکولاس ویواریو پلومدور بین سال های 1221/1842 و 1267/1888 در پاریس فعالیت داشته و به کار اسلحه سازی مشغول بوده است . مانند بسیاری دیگر , او نیز مسلما اسلحه هایی ساخته و آنها را امضاء نکرده است . با این حال , بیشتر برچسب ها , املای غلط و انگلیسی شده نام او را بدون ذکر نام کوچکش نشان می دهند .

در یکی از دومورد که نام سازنده تپانچه روی آن حک شده , نام خوانوادگی سازنده , غلط نوشته شده و به طرز غیر معمولی عمق کمی دارد . نام سازنده تپانچه دیگر نیز به طور مشخصی اخیرا و ناشیانه روی آن حک شده است . روی اسلحه های اصیل ساخته شده توسط این سازنده , نام او به صورتی متفاوت و همیشه با عبارت “N.Vivario-plomdeur” نشان داده شده که گه گاه عبارت های دیگر مانند “DuRoi Arquebusier” و یا “Gunmaker to the king” نیز در ادامه آن دیده می شود .

در بعضی از کیت ها در عوض , تپانچه های صلیبی دیده می شود که از مکانیسم ضربه بر چاشنی برای شلیک سود می برند و در سال 1849 در آمریکا به عنوان اختراع به ثبت رسیده اند .

به نظر می رسد نوعی از تپانچه های ضربه از زیر در فهرست کارهای این سازنده وجود داشته باشند با این حال به نظر نمی رسد نوع صلیبی آن در جای دیگری به کاربرده شده باشد . از عکس ها هم می توان حدس زد که این اسلحه ها عمر چندانی ندارد .

گلوله های نقره ای

در نهایت , این گلوله های نقره ای هستند که باعث می شوند کیت ها به ابزارهای کشتن خون آشام ها شبیه تر شوند . با اینکه آسیب پذیر بودن موجودات اهریمنی به نقره از قدیم برای همگان مساله ای قابل قبول بود ; اما نسبت دادن این مساله به خون آشام ها ,برای اولین بار در سال 1307/1928 ودر رمان “خون آشام : همشهریان و خویشاوندان” نوشته مونتاگو سامرز مطرح شد .

این نظریه تا سال 1974 و با فیلم “مراسم شیطانی دراکولا” ساخته پیتر کوشینگ به میان عوام راه نیافت . تا اواخر قرن بیستم نیز در فولکلور , هیچ صحبتی از شلیک گلوله ای نقره ای با برش کوچک صلیبی شکلی از یک شات گان نشده بود .تقریبا در همین زمان , رمان “$Vampire” نوشته جان استیکلی شروع به ترویج این باور کرد . چند جعبه , حاوی گلوله های نقره ای صلیب نشان هستند .

چگونه یک خون آشام را شکار کنیم ؟

اگر واقعی باشد , چه ؟

با اینکه جعبه ها در اندازه و مدل های مختلف دیده می شوند ,با این حال , کلمه بلومبرگ روی برچسب های آنها تغییر خاصی نمی کند . البته این تاثیری در قطعات داخل آن ندارد . این مساله نشان می دهد که به احتمال زیاد , این جعبه ها کپی هایی از یک جعبه بوده و فقط محتویات آنها , عتیقه هایی از دوران مورد ادعا هستند . با اینکه بعضی از ابزارها ممکن است گم , جایگزین یا حتی خود سرانه درون این جعبه ها قرار داده شده باشند ; با این حال مشکلی درمیان است . به نظرمی رسد جعبه ها برای این تپانچه ها طراحی شده باشند ; در صورتی که در بعضی از برچسب ها به این مساله اشاره نشده است .

حداقل , شش جعبه وجود دارند که به نظر می رسد برچسب اصل بلومبرگ و گلوله های نقره ای صلیبی را داشته باشند . یکی از آنها ,تنها جعبه است که به طور عملی مورد ازمایش قرار گرفته است . براساس تحلیلی که توسط موزه وینترثور در ایالات متحده انجام گرفته , برچسب موجود روی آن , قدمتی حدود دهه 1970 یا 1980 دارد . جعبه دیگری نیز در سال 1373/1994 از یک مهاجر رومانیایی گرفته شد . این مساله نشان دهنده مشکل دیگری به نام “ناشناخته بودن زادگاه ” است .

در حقیقت , هیچ مدرک چاپ شده ای در زمینه وجود چنین جعبه هایی تا دهه 1980 وجود ندارد . اولین باری که صحبت از آن جعبه ها به میان آمد , در کاتالوک “Militaria House of swords and ” بود که در سال 1365/1986 چاپ شد .

خوب است یادآور شویم که فروشنده این جعبه , در آن زمان به کلاهبرداری متهم شد و در سال 1371/1992 از فعالیت در این زمینه دست کشید . تبلیغ بعدی درباره جعبه ها , در مجله “&Ammo Guns ” در سال 1368/1989 بود .

وال فورگت که یک کلکسیونر و فروشنده کپی سلاح از سال 1335/1956 بود , تایید کرد که برای اولین بار , این جعبه ها را در یک نمایشگاه سلاح آمریکایی دیده بود . این مساله درست است که تقریبا تمامی این جعبه ها از آمریکا سر برآورده اند اما یک انگلیسی به نام مایکل دوینتر اهل تور کووی در سال 2005 برای اولین بار ادعا کرد که اولین جعبه از این دست و برچسب بلومبرگ را او در سال 1351/1972 ساخته بود . آقای دوینتر این مدعا را به صورت کتبی به جاناتان فرگوسن ارائه کرد و یک فتوکپی از برچسب نیز به آن ضمینه کرده است . این تاریخ , همزمان با افزایش ناگهانی محبوبیت داستان های خون آشامی و در نتیجه , بهترین زمان برای فروش آثار عتیقه نیز بوده است . ثروتمندان کلکسیونر نیز که در پی جمع آوری عتیقه های هیجان انگیزتر هستند , برای خرید چنین آثاری از خود علاقه زیادی نشان می دادند . حتی جعبه هایی که مشخصا جعلی و تقلبی بودند نیز با قیمت های گزاف و به آسانی به فروش می رفتند . به همین ترتیب , فعالیت جدیدی برای سازندگان چنین کپی هایی آغاز شد . یکی از اولین جعبه هایی که ساخته شد , با عنوان “یک اثر هنری دوران معاصر” به فروش رفته بود و به احتمال زیاد , ماجرا برای دیگر کیت ها نیز به همین ترتیب بود . یکی از کیت ها , که توسط حراجی کریستی فروخته شد , در مرحله تعیین اصالت , اعتبار خود را از دست داد زیرا مشخص شد که در نیمه دوم قرن بیستم ساخته شده بود . با این حال , همین کیت به قیمت 6 هزار پوند به یک فعال اقتصادی ثروتمند فروخته شد .

برای یک قطعه در کلکسیون “سورناتئوم” در بروکسل در بلژیک , دوداستان با ریشه های داستان وار در ماجرای جک درنده (Jack the ripper) و آدولف هیتلر روایت می شود . این دو ماجرا هیچ ارتباطی از لحاظ زمانی با یکدیگر نداشتند .

سورناتئوم نیز مانند کلکسیون الکس سی اف که با پرونده تحقیقات بیولوژیک خون آشام ها تکمیل می شود , یک موزه به معنای عام آن نیست . در این مجموعه ها همه نوع آثاری دیده می شود . بعضی از این آثار اصیل بوده و بعضی هم جعلی هستند . در واقع این مساله از یک طرف باعث پایین آمدن اعتبار این کلکسیون ها و از طرف دیگر هرچه هیجان انگیزتر کردن آثار موجود در آنها می شود . این کلکسیون متعلق به یک شعبده باز بلژیکی است . مخلوط بودن آثار اصیل و تقلبی در این مجموعه , شاید ریشه در تخصص صاحب آن به عنوان ایجاد کنند توهم و حالت تعلیق داشته باشد . شاید به همین دلیل در ذهن تمام کسانی که با این آثار برخورد می کنند , این سئوال پیش بیاید که : “اگر واقعی باشد , چه؟”